PJ Maa Partners toimi myyjän avustajana kun Grano osti MicroMedian markkinointilogistiikan liiketoiminnan
PJ Maa Partners toimi myyjän avustajana kaupassa, jossa graafisen alan markkinajohtaja Grano Oy on ostanut MicroMedia Oy:n markkinointilogistiikan liiketoiminnan. MicroMedia on 1978 perustettu yhtiö, joka tarjoaa markkinoinnin- ja markkinointilogistiikan palveluita. MicroMedian liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,6 miljoonaa euroa. Liiketoimintakaupan myötä Granolle siirtyvät markkinointilogistiikan palvelut, jotka sisältävät postitus-, pakkaus- ja varastointipalvelut, joiden yhteenlaskettu liikevaihto on noin 1,7 miljoonaa euroa.
Grano panostaa vahvasti kasvustrategiansa mukaisiin alueisiin ja vastaa muuttuvaan asiakastarpeeseen. Liiketoimintakaupassa haettiin lisäresurssien ja kapasiteetin lisäksi osaamista ja ratkaisuja tuoda logistiikka osaksi Granon digitaalista työnkulkua. Muuttuvassa toimintaympäristössä tarvitaan kykyä kuunnella asiakkaita ja rohkeutta investoida tulevaan, kertoo Grano Oy:n varatoimitusjohtaja Mirka Airaksinen. Lisäksi liiketoimintakaupalla haettiin vahvaa kilpailuetua ja toimintojen tehostamista. MicroMedia Oy:n markkinointilogistiikan palveluilla on hyvä maine ja vahvat referenssit. Palvelut täydentävät hyvin Granon liiketoimintaa ja tuovat heti vahvistusta niin varastoinnin kapasiteettiin kuin resursseihinkin.
MicroMedian uusi strategia keskittyy BtoB-yritysten asiakashankintaan liittyvän markkinoinnin suunnitteluun ja tuotantoon. Uuden strategian keskiössä on digitaalinen markkinointi, sisältömarkkinointi ja markkinointiautomaation hyödyntäminen liidien tuotannossa ja hallinnassa. Uuteen strategiaamme ei tule jatkossa kuulumaan markkinoinnin logistiikkapalvelut. Palvelualue ei kuulu samaan arvoketjuun, eikä viestinnällisesti luo yhteistä kokonaisuutta, kertoo MicroMedia Oy:n toimitusjohtaja Timo Häkkinen.